دانلود پی دی اف آیین نامه‌ها، استاندارد‌ها و دستورالعمل‌ها

“کتاب دستورالعمل فنی آزمایش ایمنی  انواع لیفتراک‌ها”

این دستورالعمل با هدف بیان مراحل و روش انجام بازرسی دوره‌ای از نوع شخص سوم برای انواع لیفتراک‌ها تدوین گردیده است. زمان انجام بازرسی دوره‌ای با توجه به شرایط کاری و توصیه سازنده تعیین و در شرایط معمولی، این بازرسی سالانه انجام می‌شود.

دامنه کاربرد آن در کلیه محیط‌های کاری، کارگاه‌ها و کارخانجات است که از انواع لیفتراک‌ها استفاده می‌کنند.

“کتاب دستورالعمل فنی آزمایش ایمنی انواع پله های برقی”

این  دستورالعمل جهت بازرسی و آزمون ایمنی ادواری پله‌‌ برقی و پیاده رو‌های متحرک کارگاهی تدوین ‌شده و دامنۀ کاربرد آن در کلیه ساختمان‌ها و کارگاه‌هایی است که از پله‌های برقی، برای حمل نفرات و از ‌‌پیاده‌رو‌های متحرک، برای حمل بار و نفرات استفاده می‌کنند.

 تمامی موارد بازرسی و آزمون پله‌‌های برقی و پیاده‌رو‌های متحرک در قالب بخش‌های ‌بازرسی چشمی، بازرسی عملکردی، بازرسی مکانیزم‌های ایمنی، بازرسی قطعات و اندازه‌های مرتبط با ‌ایمنی و بازرسی استحکام شاسی ارائه می‌شود. همچنین بررسی مستندات ضروری دستگاه و بازرسی پس از تغییرات یا تعمیرات اساسی، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

“کتاب دستورالعمل فنی آزمایش ایمنی آسانسور‌های کارگاهی “

این دستورالعمل با هدف بیان مراحل و روش انجام بازرسی دوره‌ای از نوع شخص سوم برای انواع آسانسور‌های کارگاهی با سیستم محرکه کششی، هیدرولیکی، رانش مثبت و چرخ‌دنده‌ای تدوین شده است.

زمان انجام بازرسی دوره‌ای باتوجه به شرایط کاری و توصیه سازنده تعیین می‌گردد. در شرایط معمولی، این بازرسی برای آسانسور‌های نفربر هر شش ماه یک بار و برای آسانسور‌های باری، سالانه انجام می‌شود.

“کتاب دستورالعمل فنی آزمایش ایمنی بالابر‌ها”

این دستورالعمل، جهت آزمایش ایمنی ادواری  بالابر‌ها از نظر شخص سوم  تدوین شده و دامنه کاربرد آن در کلیه سایت‌های ساختمانی، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، پروژه‌ها و عملیاتی است که از بالابر‌های هیدرولیکی، کابلی، زنجیری، چرخدنده‌ای و یا پیچی استفاده می‌کنند.

زمان انجام بازرسی دوره‌ای، با توجه به شرایط کاری و توصیه سازنده تعیین می‌گردد. در شرایط معمولی، این بازرسی سالیانه انجام می‌شود.

“کتاب ایمنی کار در عملیات جوشکاری و برشکاری ویژه بازرسین کار و مسولین ایمنی”

مقررات بهداشت حرفه‌ای و اقدامات ایمنی، علاوه بر وظایف مربوط به جوشکاری، شامل حقوق و تکالیفی برای کارفرمایان، مدیران و مسئولان هماهنگ کننده جوشکاری هستند.

 سلامت و ایمنی یک موضوع مهم است؛ بنابراین یک سرپرست جوشکاری باید مسئولیت موارد زیر را بر عهده گیرد:

  • مناسب بودن تجهیزات ایمنی و استفاده از آن
  • مناسب بودن محل کار و محیط از لحاظ ایمنی

“کتاب ایمنی کار در عملیات جوشکاری و برشکاری ویژه کارگران و کارفرمایان”

برای جلوگیری از حوادث، بیماری‌های شغلی و آسیب به تجهیزات و محیط زیست، محل کار و روش کار باید ایمن باشند. تشخیص خطرات در مراحل اولیه و انجام اقدامات مناسب برای جلوگیری از خطرات، به دانش گسترده‌ای نیاز دارد.

عملیات جوشکاری و برشکاری یکی از فرایند‌هایی است که در هر صنعتی موجود است.

مسایلی نظیر گرفتن پرمیت، انتخاب تجهیزات و استفاده از وسایل تجهیزات فردی، اتصال زمین و همچنین شناخت اصول ایمنی در کپسول‌ها و سیلندر‌های عملیات جوشکاری و برشکاری و غیره در این کتاب توضیح داده می‌شود.

استاندارد سیستم اعلام حریق

ايمني كار با جرثقيل‌ها ويژه بازرسان كار و مسئولين ايمني

ايمني كار در بهره برداري از ظروف تحت فشار ويژه كارگران و كار فرمايان

آیین نامه اتصال به زمین

آیٔین نامه ایمنی کار در ارتفاع

تجزيه و تحليل حوادث ناشي از كار

دستور العمل بازرسی جرثقیل‌های موبایل

دستورالعمل بازرسی جرثقیل‌ها وزارت کار

کتابچه ایمنی جرثقیل‌ها و ادوات باربرداری

WeCreativez WhatsApp Support
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟