منتشر شده

چگونه بازرس ایمنی شویم؟ (قسمت دوم)

تجهیزات مورد نیاز بازرسی جرثقیل‌ها و لیفتراک‌ها

در ادامه مقاله چگونه بازرس ایمنی شویم به تجهیزاتی که برای بازرسی تجهیزات باربرداری مورد نیاز است می‌پردازیم.

 همانطور که یک بازرس باید با آیین نامه‌ها و استاندارد‌های مرتبط با بازرسی جرثقیل‌ها آشنایی داشته باشد همچنین برای سهولت و دقت در انجام بازرسی جرثقیل‌ها، از تجهیزات به خصوصی استفاده می‌شود که یک بازرس باید آنها را بشناسد و نحوه استفاده صحیح  از آنها را فراگرفته باشد.

چگونه بازرس ایمنی شویم؟(قسمت دوم)

کیف مخصوص بازرسی: شامل متر نواری، ذره بین، فیلت گیج سه تیکه، عمق سنج‌ها، های لوکیج، گیج کمبریج، فرچه، تراز دستی.

کیف مخصوص بازرسی

کولیس: اندازه گیری کردن یکی از مهم‌ترین مفاهیمی است که در هنگام مطالعۀ  علم ریاضی باید یاد بگیریم از این رو  کولیس یکی  از ابزار‌های با دقت بالا در صنعت به شمار می‌روند که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.  از کولیس برای اندازه گیری سیم بکسل‌ها، ابعاد ریل‌های جرثقیل‌ها سقفی، بازرسی ابعاد قلاب جرثقیل و سایز شاخک‌های لیفتراک و غیره استفاده می‌شود.

کولیس

متر لیزری: کاربرد متر لیزری بسیار گسترده است؛ در نقشه برداری‌های کوچک تا اندازه گیری‌های دقیق در سطحی وسیع از آنها استفاده می‌شود. اما به طور کلی متر‌های لیزری در عملیات ساخت و ساز، صنایع نظامی مانند برد و هدایت اسلحه و ضد موشک، عمق سنجی زیر اقیانوس، سامانه مدیریتی انبار و پروسه خط تولید صنایع فولاد و غیره کاربرد‌های فراوانی دارند.

متر لیزری

مولتی متر: برای چک کردن ولتاژ تابلو برق جرثقیل‌ها، باتری‌ها لیفتراک‌های برقی و اتصال به سیستم زمین جرثقیل‌ها.

مولتی متر

یوک مغناطیسی: یوک‌ها یکی از بهترین دستگاه‌ها جهت عیوب سطحی و کم عمق است. مزیتی که این روش نسبت به التراسونیک دارد نداشتن محدودیت در شکل قطعه است. اما باید توجه داشت که این روش فقط برای قطعات مغناطیس کاربرد دارد. از این دستگاه برای  تشخیص ترک‌ها، سوراخ‌ها، جداشدگی‌ها و ناهمواری‌ها استفاده کرد.

یوک مغناطیسی

زاویه سنج شاخک لیفتراک: برای اندازه گیری تغییرات  زاویه شاخک لیفتراک از یک زاویه سنج شاخک استفاده می‌شود.

زاویه سنج شاخک لیفتراک

دوربین‌های نقشه برداری: برای بازرسی خیز پل جرثقیل‌های سقفی  از دوربین‌های نقشه برداری استقاده می‌شود.

دوربین های نقشه برداری

یکی از نکاتی که در هنگام استفاده از لوازم بازرسی فنی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که این دستگاه‌ها باید سالم و کالیبره شده باشند و سپس مورد استفاده قرار بگیرد چرا که ممکن است در نتایج  اندازه گیری‌ها  موثر هستند  و نتایج آشتباهی را ثبت کند. با ما ایمن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟