منتشر شده

گواهینامه سلامت جرثقیل

گواهینامه سلامت ماشین آلات صنعتی

امروزه با رشد صنایع مختلف نیاز به تجهیزات و امکانات بیشتری برای سهولت کار احساس می‌شود که از توان انسانی خارج است. جرثقیل‌ها و لیفتراک‌ها از آن دسته تجهیزاتی هستند که با توجه به کاربرد‌های زیادی که دارند می‌توانند بسیار خطر آفرین هم برای انسان‌ها و اموال و تجهیزات شوند.

گواهینامه سلامت جرثقیل

مسئولیت ایمنی تجهیزات و ماشین آلات و بهره برداری از آنها و حوادث ناشی از آنها، در محیط‌های صنعتی بر عهده مسئولین ایمنی و بهداشت (HSE)، سرپرستان است. بازرسی فنی دوره‌ای تجهیزات بر اساس نوع سرویس دهی آنها، عموما به صورت یکساله انجام می‌شود. این بازرسی‌ها بر اساس چک لیست‌های معتبر و مطابق الزامات سازمان ملی استاندارد، وزارت کار، وزارت صنعت و معدن، و استاندارد‌هایی همچون OHSAS 18001 صورت می‌پذیرد.

صدور گواهینامه سلامت جرثقیل‌ها، لیفتراک و غیره بدین معناست که این تجهیزات حین بازرسی، عیوب و مغایرت‌های اساسی با استاندارد‌های مرتبط را ندارند و ریسک بهره برداری از آنها در صورت رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و استفاده از اپراتور‌های آموزش دیده و تایید صلاحیت شده را به حداقل ممکن می‌رسانند.

مزایای صدور گواهینامه سلامت جرثقیل

• کاهش احتمال خطرات و اتفاقات مخاطره آمیز برای نفرات شاغل
• کاهش ریسک مدیران و سرپرستان کارگاه‌ها
• بهبود بهره‌وری ماشین آلات و بهبود عمر مفید
• تضمین انطباق وضعیت تجهیز با کد‌ها و استاندارد‌های مرتبط

کدام وسایل نقلیه، نیاز به سرتیفیکیت سلامت دارند؟

انواع وسایل نقلیه‌ای که برای صدور گواهی سلامت باید داشته باشند موارد زیر را شامل می‌شوند:
جرثقیل‌های سقفی، بازویی، دروازه‌ای، کامیونی و متحرک، تاور کرین (Tower crane)، لیفتراک، ریچتراک، آسانسور و بالابر‌های کارگاهی، ماشین آلات راهسازی و سنگین و غیره. از این رو شرکت پارس هیرانیک با کادری مجرب و متخصص در حوزه ماشین آلات صنعتی با بیش از یک دهه سابقه در این زمینه فعالیت و گواهینامه سلامت را از مراجع معتبر صادر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟